Poročilo projekta VKLJUČUJOČA ŠOLA
Projektni tim sestavljajo:
– ravnateljica Aleksandra Lorbek,
– učiteljica razredne stopnje Aleksandra Starc Rojac,
– učiteljica zgodovine Petra Trošt,
– učiteljica kemije, biologije in naravoslovja Vesna Maršič,
– nove članice tima so: učiteljica razrednega pouka Kristina Černoša,
– učiteljica likovne umetnosti Taja Ivančič Zven,
– učiteljica slovenščine Karmen Ferner.
V okviru projekta Vključujoča šola, traja tri leta, bomo učitelji in ravnateljica zagotavljali
spodbudno fizično, socialno, didaktično in kurikularno učno okolje.
V razvojni nalogi je poudarek na medsebojnem povezovanju strokovnih delavcev pri
skupnem razvijanju pedagoške prakse, usklajene z individualnimi potrebami in zmožnostmi
učenca, ki temelji na formativnem spremljanju ter spodbuja optimalen razvoj posameznika.
Strokovni delavci bomo v učni proces vključevali glas učenca, tako, da bomo spodbujali
aktivno vlogo učencev pri učenju, jih vključevali v sooblikovanje učnega procesa, jim
omogočali medvrstniško sodelovalno učenje ter sooblikovanje fizičnega učnega prostora.
Učenec v vključujoči šoli rad prihaja k pouku, je radoveden, išče izzive, si upa, predlaga
drugačne rešitve in načine učenja, vztraja, postavlja vprašanja, se dobro počuti, je zavzet, v
učenju vidi smisel ter zaznava osebne in skupne dosežke ter prevzema odgovornost.
V tem šolskem letu so se pridružile nove učiteljice, ostali del tima pa je njihov mentor, ki nudi
strokovno podporo. Celotni tim se srečuje na mesečnih sestankih, kjer si delimo ideje, pomoč
pri izvedbi posameznih dejavnosti, kako vpeljati spremembe v socialno in didaktično učno
okolje. Raziskujemo lastno prakso in načrtujemo naš pouk po načelih formativnega
spremljanja (oblikovanje namenov in kriterijev uspešnosti) ter spodbujamo učence v
participativno učenje.
Vse aktivnosti, ki smo jih izvajali in jih bomo še izvedli, beležimo v dnevniku. Trenutno smo
uspešno izvedle prvi sklop – Vključujoči socialni učni prostor – pogled v odnose v moji
učilnici. V nadaljevanju pa prehajamo na drugi sklop – Formativno spremljanje v
vključujočem učnem okolju – pogled v moj pouk.
Gračišče, 18. 3. 2025 Vodja tima: Vesna Maršič